فیلم آموزشی فارسی آموزش نصب و راه اندازی DFS Server
فیلم آموزشی فارسی آموزش نصب و راه اندازی DFS Server
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

سیستم فایلهای پیشرفته (DFS و FRS)

در این بحث شما را با سیستم فایلهای توزیعی و سرویس جایگزینی فایل آشنا میکنم. DFS سرپرست سیستم را قادر میسازد تا دسترسی و مدیریت فایلهایی را که بطور فیزیکی در شبکه توزیع شده اند،

برای کاربران تسهیل نماید. به کمک DFS میتوانید فایلهایی را روی چندین سرور به اشتراک بگذارید، بطوریکه از دید کاربران تمام این فایلها در یک محل قرار دارند.

دیگر نیازی نیست تا کاربران محل اصلی و فیزیکی فایلها را بدانند تا بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند. DFS به کمک FRS بطور اتوماتیک محتویات را میان جایگزین های مختلف هماهنگ میکند.

سایت ها و سرویس های اکتیو دایرکتوری از FRS برای جایگزینی توپولوژی و اطلاعات عمومی کاتالوگ در بین کنترلگرهای دامنه استفاده میکند.

 

سیستم فایل توزیعی

DFS در ویندوز ۲۰۰۰ سرور به کاربران این امکان را میدهد تا براحتی به پوشه های مشترک توزیع شده روی شبکه دسترسی پیدا کنند. یک پوشه منفرد DFS بعنوان یک نقطه دسترسی برای پوشه های مشترک دیگر در شبکه عمل میکند.

 

مروری بر DFS

DFS یک سیستم فایل منفرد، منطقی و براساس ساختار درختی است. این سیستم پوشه ها را روی کامپیوترهای مختلف شبکه سازماندهی میکند و یک ساختار درختی منطقی از منابع سیستم فایل را ارائه میدهد.

چون رخت DFS تنها نقطه مرجع است، پس بدون در نظر گرفتن موقعیت اصلی منابع، کاربران میتوانند براحتی به منابع شبکه دسترسی پیدا کنند. برای مثال، سیستم فایل حسابداری از سرور های مختلف بصورت یک DFS بنام Accounting نمایش داده میشود.

کاربری که یک پوشه تحت مدیریت DFS را کاوش میکند، نیازی به دانستن نام سروری که فولدر روی آن قرار گرفته است، ندارد. بدین ترتیب دسترسی به شبکه ساده تر میشود، چون دیگر نیازی نیست کاربران بدنبال سروری بگردند که فایلهای مورد نظرشان روی آنها قرار دارند.

پس از اتصال به ریشه ی DFS، کاربران میتوانند به تمام زیرمجموعه ریشه، بدون در نظر گرفتن محل و سرور آن منبع، دسترسی پیدا کنند. در مثال ذکر شده، کاربرانی که نیاز به دسترسی به منابع فایل حسابداری دارند، میتوانند آنها را یکجا پیدا کنند.

یک اشتراک DFS از یک ساختار درختی استفاده میکند که شامل یک ریشه و لینک های DFS است. برای ایجاد یک اشتراک DFS، ابتدا باید ریشه ی DFS ایجاد کنید. هر ریشه DFS میتواند دارای چندین لینک زیر خود باشد که هریک از این لینک ها به یک پوشه اشتراکی روی شبکه اختصاص دارند.

لینک های DFS پوشه های مشترکی را نمایش میدهند که میتوانند از نظر فیزیکی روی سرورهای مختلفی قرار داشته باشند.

 

 

حجم فایل  :        40.22  MB  

فرمت فایل  :           MP4

                                              

لینک مستقیم دانلود  فیلم آموزشی فارسی

آموزش نصب و راه اندازی DFS Server

 

 

 

هموطنان عزیز نظر یادتون نره

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: